گروه آموزشــی علوم اجتمـاعی دوره دوم متوســطه شـاخه نظری اســتـان در راســتـای اجرای برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشور، تصــمیم دارد آثار تهیه شده از کتاب جامعه شناسی (۱ ) پایه دهم(فصل۲ ) را باشرایط و محور های ذیل به منظور تهیه رمزینه پاسخ سریع (QRCode ) جمع آوری نماید.
لذا شایسته است ضمن اطلاع رسانی به دبیران محترم درس مـذکور، اقـدام لازم نسـبت به ارسال محتواهای تولیدشده همکاران ازطریق پست
الکترونیکیgmail.com @ejtemaee.sd حد اکثر تا تاریخ۱۴۰۰/۹/۲۰صورت گیرد.
شرایط ارسال آثار علوم اجتماعی:
۱ .آثار برگزیده سال تحصیلی قبل و امسال همکاران در قالب)تدریس ۱۱دقیقه ای ، پاورپوینت، فیلم آموزشی، پوستر، درسنامه و … ( باشد.
۲ .همکاران می توانند در یکی از محورها و یا چند محور آثار تولید شده را ارسال نمایند.
۳ .قالب فیلم می تواند به صورت کلیپ کوتاه،برشی از یک مستند و…باشد.
محور های تهیه محتوای آموزشی:
۱ .چیستی هویت …)هویت انسان ها به چیست؟)
۲ .گمشدگی و بی هویتی انسان مدرن
۳ .هویت دینی و غایت مندی
۴ .بازتولید هویت)جامعه پذیری( )مثال خانواده ،مدرسه ،رسانه ها و…عوامل اشنایی افراد با جامعه هستند(- کنترل اجتماعی)مصادیق تنبیه،تشویق،اقناع)
۵ .تفاوت معنای کنترل اجتماعی در جهان های اجتماعی متفاوت
۶ .کنترل اجتماعی مبتنی بر اخالق- جامعه کنترلی )زندان سراسربین فوکو)
۷ .جامعه پذیری مبتنی بر اخالق و مسئولیت اجتماعی. )مثال: دزدی هایی که در آمریکا هنگام قطع برق می شود)
۸ .دین به مثابه عنصر کنترل کننده اجتماعی از درون افراد.
۹ .فلسفه امر به معروف و نهی از منکر )تاثیر وتاثر رفتار فرد بر سرنوشت دیگر افراد)
۱۱ .تحرک اجتماعی)نشادن دادن افراد در موقعیت ها و نقشهای مختلف(
۱۱ .بحران هویت در جهان پست مدرن )آسیب شناسی)
۱۲ .تهاجم فرهنگی/ وادادگی فرهنگی/ صدور انقالب به کشورهای دیگر )گونه های مختلف ارتباطات جهان های اجتماعی با یکدیگر)
۱۳ .هویت ایرانی در گذر زمان- تاثیر انقالب اسالمی بر هویت ایرانی
۱۴ .نامه آقا به جوانان اروپایی
۱۵ .حجاب به عنوان امری تاریخی در میان ایرانیان
۱۶ .هویت سیاسی ایران – قدرت اجتماعی،مقبولیت و اقتدار – انواع نظام های سیاسی)پارلمانی، سلطنتی و…)
۱۷ .ادله والیت فقیه
۱۸ .مدل های حکومت های لیبرال و نسبت آن با مردم
۱۹ .اهمیت و ضرورت رشد جمعیت درایران
۲۱ .معایب جمعیت کم
۲۱ .آسیب های اقتصادی ناشی از کاهش جمعیت
۲۲. کشورهای اروپایی و مساله جمعیت