دکمه «Enter» را برای در کردن این قسمت و نمایش محتوا بزنید.

بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب

بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب

نحوه تدریس موفق، خلاق و جذاب در کلاس های گروهی و تدریس خصوصی در این مقاله توضیح داده شده است. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی یا گروهی موفق شوید و تدریس خلاقانه و جذابی داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.
پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟
روش تدریس را می توان  به دو گروه عمده تقسیم کرد: روشهای تدریس فعال و روشهای تدریس غیر فعال (سنتی). در روش تدریس غیر فعــــال، فقط معلم نقش فعالی را در جریان تدریس بعهده دارد و مطالبی را که از قبل تعیین شده است بطور شفاهی در کلاس بیان می کند و دانـــــش آموزان در این میان واکنش چندانی از خود نشان نمی دهند. به عبارت دیگر کودک برای مدرسه است, نه مدرسه برای کودک. تدریس سنتی تنها وظیفه خود را این میداند که حافظه کودک را از معلومات انباشته سازد, آنرا به زیور علم بیاراید و با افکار بزرگ زینت بخشد. در مقابل روش تدریس سنتی، روش های دیگری وجود دارد که در آنها بر خلاف روش تدریس غیر فعال، دانش آموزان بیشتر فعالیت دارند و قسمت اعظم کار آموزش و تدریس بعهده دانش آمــوزان می باشد. در واقع یک تعامل دو طرفه بین دانش آموزان و معلم و دانش آموزان با یکدیگر وجود دارد. در این روش پیشنهاد می کنند که از وســـعت برنامه کاسته شود و کیفیت برنامه مورد اهمیت باشد زیرا ثابت شده است معارفی که طی تفحصات و پژوهشهای آزادانه مشخـص بدست می آید بهتر در ذهن باقی می ماند و به شاگرد فرصت می‌دهد به کسب روشهایی نائل آید که در تمام دورهِ زندگی مورد استفاده قرار ‌گیرد و بطور مداوم دامنه کنجکاوی او را توسعه می‌دهد و دانش آموز یاد می‌گیرد چگونه عقل خود را شخصاً بکار اندازد و بدین‌ترتیب آزادانه مفاهیم و تصورات خود را بنا می‌کند. منبع: نابو
علاقه به تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی
در این مقاله سعی شده است در رابطه با ویژگی های تدریس موفق، راهکارهای تدریس موفق، تدریس موفق در ابتدایی و یا هر مقطع دیگری توضیح داده شده است. برای بسیار عالی نتیجه گرفتن از کار تدریس باید در مرحله اول به این کار علاقه داشته باشید. اساتیدی که به کار تدریس و دروس تدریسی خودشان علاقه دارند خیلی سریع پیشرفت خواهند کرد. اگر شما با علاقه کار تدریس را انجام دهید مهمترین و بهترین شاخص های تدریس موفق را دارید. وقتی یک معلم در کلاس گروهی مدرسه و دانشگاه با علاقه تدریس می کند روش تدریس جذاب را هم دارد. در ضمن، روش تدریس معلم ریاضی با معلم فیزیک متفاوت است. فیزیک باید مفهومی تدریس شود و مثال های عملی و واقعی باید زده شود. معلم زبان انگلیسی و معلم شیمی هم روش های تدریس متفاوتی دارند. استادی که از کار خودش لذت می برد در حقیقت بهترین تکنیک های تدریس را دارد. نکته دیگری که برای روش تدریس خوب باید مد نظر داشته باشید این است که کلاس را دو طرفه برگزار نمائید. از شاگردهای خودتان نظرخواهی کنید و آنها را در بحث مشارکت دهید. باید شاگردهای خودتان را با بحث درگیر نمائید. سوال بپرسید و مثال های زیادی بزنید. برای بسیاری از دروس بهترین روش یاد دادن و آموزش دادن مثال زدن است. زیاد مثال بزنید. دانش آموزان و دانشجویان با مثال زدن بسیار بهتر درس را یاد می گیرند. دقت کنید که روش های جدید و نوینی برای تدریس وجود دارد که بر مبنای افزایش مشارکت و فعالیت شاگردها است. سعی کنید این روش های جدید و خلاقانه را خوب یاد بگیرید تا در کار خودتان موفق باشید و شاگردهای موفق و راضی داشته باشید.
مطالعه کنید: چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی
بدانید که مخاطب به چه چیزی احتیاج دارند. به یاد داشته باشید در چه مقطعی تدریس می‌کنید و با توجه به سن مخاطب اطلاعات جذب کنید: مهدکودک: مجذوب رنگ‌های پرطراوت و فونت‌های بزرگ می‌شوند. اطلاعات زیادی را از این طریق کسب می‌کنند. ابتدایی: از منحنی یادگیری نشان می دهد که چگونه تجربه و تمرین، یادگیری را افزایش می هد منحنی یادگیری  استفاده کنید، ۵۰ درصد اطلاعات به‌صورت متنی و ۵۰ درصد باقی را به روش تصویری یاد دهید. دبیرستان: آن‌ها می‌دانند که شما چه میگویید اما خیلی موارد وجود دارد که آن‌ها از آن اطلاع ندارند. به آن‌ها اشاره‌کنید. سبک هر دانش‌آموز را بررسی کنید، بر این اساس اطلاعات خودتان را تهیه کنید. شما باید همیشه خیلی باهوش‌تر از آن‌ها باشید. بزرگسالان : آموزش بزرگسالان برای بعضی خیلی سخت است و برای برخی بسیار دلنشین و جذاب باید بسیار به روز باشید و بر محتوایی که می گویید تسلط کامل داشته باشید. چون معمولا در کلاس بزرگسالان از شما سوالات سخت می پرسند. منبع: سایت روش تدریس – در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مقالات بسیار خوب دیگری هم در رابطه با بهترین و موثرترین روش های تدریس از ابتدایی تا دانشگاه ارائه شده است. اگر در مقطع ابتدایی و دبستان مشغول به تدریس هستید پیشنهاد می شود این مقاله عالی و بسیار کامل را هم بخوانید: بهترین روش تدریس برای دانش آموزان ابتدایی

روش های پرورش خلاقیت در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی
روش های پرورش خلاقیت، روش «بارش مغزی» و روش «بدیعه پردازی» است. با توجه به محدودیت زمانی در آموزش و پرورش ایران، مسأله مهم این است که معلم باید چه زمینه هایی را به منظور پرورش خلاقیت کودک فراهم کند. با توجه به این امر، به نظر می رسد در سیستم آموزشی، باید دست معلم به اندازه کافی باز گذاشته شود. ساختار نظام آموزشی نباید معلم را محدود به ارائه درس کند، بلکه باید امکانات مناسبی به منظور پرورش خلاقیت های کودکان ارائه شود و معلم اجازه مانور داشته باشد تا به منظور پرورش خلاقیت، از حداقل زمان، حداکثر استفاده را ببرد. در این زمینه، فعالیت های فوق برنامه از اهمیت بسزایی برخوردار است. معلم، دانش آموز و برنامه درسی عواملی هستند که باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ چون تعامل بین آنها موجب رشد خلاقیت کودکان می شود. روش «بارش مغزی»، یعنی این که معلم سؤالی را مطرح می کند و به دانش آموزان اجازه می دهد تا همه نظرهایی را که به ذهنشان می آید، بیان کنند (خوب یا بد). نظرهای آنها به هیچ وجه مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. در نهایت، پاسخ های آنها که روی برگه نوشته شده، جمع آوری می شود. معلم با مقایسه تمام راه حل ها، بهترین پاسخ را برمی گزیند و از این طریق، ذهن به سمت سیال شدن سوق داده می شود. منبع: آی هوش
مطالعه عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس هم مفید است.
بسیاری از مباحث که در دوران تحصیل و در قالب کتاب های درسی آموزش داده می شود; دیگر هرگز مجالی برای طرح نمی یابند و اگر مفاهیم به خوبی به دانش آموز منتقل نگردد در بیادسپاری و بیادآوری آموخته ها دچار مشکل می شود. معمولاً در تدریس حداقل سه ویژگی برشمرده می‌شود: ۱- وجود تعامل بین مدرس و یادگیرنده (نه یک جریان یک طرفه که در آن تنها معلم گوینده باشد و دانش آموزان شنونده ی محض باشند) ۲- وجود اهداف از قبل تعیین شده (که مدرس بداند به چه هدفی این فعالیت‌ها را انجام دهد) ۳- ایجاد فرصت و فضای مناسب برای یادگیری (تا یادگیرنده بتواند در بهترین زمان و فضای ممکن موضوع را فرا بگیرد). منبع: بوی مهر
در زمینه انواع روش های تدریس خلاقانه (این مقاله) را بخوانید. این مقاله شیوه های تدریس خلاقیت آفرین را با رویکرد کیفی و روش تحلیلی – توصیفی مورد بررسی قرار می دهد. در این مقاله خلاقیت و روش های تدریس خلاقانه تعریف و تشریح شده است. همچنین ضرورت پرورش خلاقیت در دانش آموزان، عوامل موثر در خلاقیت، موانع خلاقیت و ویژگی های دانش آموز خلاق بیان شده است. آموزش خلاقیت یادگیرندگان یکی از مهم ترین اهداف دست اندرکاران آموزش و پرورش است. یافته های این مقاله نشان می دهد که پژوهش، بستری مناسب برای تقویت و گسترش روحیه ابتکار، نوآوری، و خلاقیت است. معلم به عنوان ایجاد کننده شرایط و تسهیل کننده یادگیری دانش آموزان می توانند از طریق نوگرایی، انعطاف پذیری، عدم اجبار دانش آموزان به حفظ و انباشت ذهنی، شوخ طبعی، پرهیز از راهبردها و روش های قالبی آموزش، زمینه سازی برای ابراز وجود شاگردان و افزایش اعتمادبه نفس در آنان، تحریک حس کنجکاوی فراگیران و بالاخره توام ساختن آموزش و پرورش به آموزش خلاق و پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان بپردازد.

حتما بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها
انواع روش‌های تدریس
۱) روش حفظ و تکرار: روش حفظ و تکرار یکی از قدیمی ترین روشهای آموزش است که در مدارس به کار می رود. شیوه انجام این تدریس از نام آن پیداست. ۲) روش تدریس سخنرانی: روش سخنرانی در نظام های آموزشی سابقه ای طولانی دارد. ارائه مفاهیم از طرف معلم به صورت شفاهی و یادگیری آن‌ها از طریق گوش دادن و یادداشت برداری توسط دانش آموز اساس این آموزش را تشکیل می دهد. در این روش ، یک نوع انتقال یادگیری و روابط ذهنی بین معلم و فراگیر ایجاد می‌شود و تمام عوامل تحت کنترل معلم قرار دارد و انتقال پیام یک جریان فکری یک طرفه و از سمت معلم به دانش آموز است. ۳) روش پرسش و پاسخ: پرسش و پاسخ روشی است که معلم به وسیله ی آن، فراگیر را به تفکر درباره ی مفهومی جدید، یا بیان مطلبی تشویق می کند. در این روش، فراگیران از معلوم به مجهول حرکت می کنند این روش را روش سقراطی نیز می گویند. ۴) روش تدریس نمایشی: روش نمایشی بر مشاهده و دیدن استوار است. شاید این اولین روشی است که بشر به کار برده است و در صورت نداشتن امکانات کافی، شاید مناسب ترین روش برای آموختن مهارت ها باشد. منبع: کلاس کجا
تعاملی تدریس کنید: تدریس تعاملی آن است که دربردارنده و مشوق مشارکت دانش آموزان باشد. استفاده از تکنیک هایی است که همه دانش آموزان را به سهیم بودن (در فعالیت های کلاسی) تشویق نماید و در بهبود حفظ و یادگیری مطالب ارای هشده در طول تدریس به دانش آموزان کمک کند.استراتژی هایی مانند « فکر کردن، کار گروهی،اشتراک گذاری » هستند که به موجب آن دانش آموزان در ابتدا درباره یک مسئله به تنهایی فکر می کنند،سپس با هم کلاسی خود و در نهایت با یک گروه یا همه کلاس مسئله را به اشتراک می گذارند،که در راستای تشویق به مشارکت و یادگیری فعال بسیار خوب است. منبع: behprice.com

عوامل موثر در بهبود کیفیت تدریس
قبل از واردشدن به بحث، تعریف تدریس را ازنظر لانجرن می آوریم: “تدریس فرایند پیچیده وازقبل برنامه ریزی شده ای است که توسط معلم در کلاس اجراء می شود وهدف عمده اش ایجاد درگیری و تعامل عینی وذهنی یادگیرنده بامطالب یادگرفتنی می باشد.” از نظر کومیز عوامل درون مدرسه ای موثر در تدریس عبارتند از: ۱- اهداف آموزش ۲- برنامه های درسی  ۳- معلمان ۴- روش های تدریس ۵- تکنولوژی آموزشی. یادگیری دانش آموزان درمدارس به عوامل بسیار زیادی ازجمله : “سوابق خانوادگی –انگیزه دانش آموزان از تحصیل  – برنامه ریزی درسی – زمان اختصاص یافته به آموزش وتمرین – توانایی دبیران دراداره کلاس –موقعیت وتحصیلات دبیران ورفتار انان درکلاس بستگی دارد” از جمله عواملی که می تواند در بهبود کیفیت تدریس موثر واقع شود عبارتند از: ۱- شناخت دانش آموزان وصمیمی بودن با آنها (سوابق خانوادگی ،شخصیتی، بیماری، ذهنی و…) ۲- ایجاد انگیزه وتشویق دانش آموزان ۳- مشارکت دانش آموزان درفرایند یادگیری(به تفکر واداشتن دانش آموزان وایجاد مساله برای آنها) ۴- به کاربردن شیوه های مناسب تدریس ۵- مراعات اصول ارائه مطالب ۶- برقراری نظم وانضباط درکلاس ۷-استفاده از وسائل وامکانات کمک آموزشی ۸- ایجاد شرایط فیزیکی مناسب در کلاس. ۹- ارزشیابی مستمر دانش آموزان منبع: زیباوب
مطالعه تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس هم مفید است.
۱۰ روش برای تدریس بهتر و موثر
۱- دانش‌آموزان خود را بیشتر بشناسید.
۲- زمانی که معلم یک محیط امن برای فراگیران فراهم نماید فراگیران قادر به انجام ریسک هستند.
۳- مدرسان بزرگ هم اشتیاق و هم هدف‌داری را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.
۴- زمانی که معلم مشخص کند دانش‌آموزان چه چیزهایی را بایستی یاد بگیرند آنها بهتر فرا می‌گیرند.
۵- مطالب را واضح و روشن بیان نمایید، اگر چه نمی‌توانید آنها را ساده کنید.
۶- بدون فدا کردن اعتماد پذیری، آسیب‌پذیری را تمرین کنید.
۷- از اعماق وجودتان آموزش دهید.
۸- نکات مهم را تکرار کنید.
۹- شما خودتان اطلاعات را ارائه نمی‌دهید.
۱۰- معلمان خوب، سئوالات خوب می‌پرسند. منبع : وبلاگ مهارت های مشاوره ای برای همه

آمریکا؛ روش تدریس مبتنی بر نیازهای دانش آموز
وقتی ۲۵ سال پیش جو فادری کار تدریس را شروع کرد، متوجه شد که دانش آموزانش به درس او توجه نمی کنند. اما او به جای این که ناامید شود، روش تدریس را کاملا نو کرد و از موسیقی و رسانه های مختلف استفاده کرد. فادری که در مدرسه ای در شهر کوچک افینگهام در ایالات ایلی نوی آمریکا تدریس می کند به دانش آموزانش می گوید رؤیاهای بزرگ داشته باشند و شکستهایشان را بخشی از فرآیند شکوفایی خلاقیتشان بدانند. سالها پیش نزدیک بود فادری کار آموزش را رها کند چون نمی توانست دانش آموزانش را به درس دستور زبان علاقمند کند و در آن زمان به خود او چیزی الهام شد. وی می گوید: «اول از همه فهمیدم مشکل، خود من هستم و باید از همین امروز این مشکل را برطرف کنم به این صورت که دنبال چیزهایی بگردم که دانش آموز را با دنیای واقعی مرتبط کند. بعد خود دانش آموز به من کمک می کند که چنین پروژه هایی را پیدا کنم.» فادری کار را با موسیقی شروع کرد و از دانش آموزان خواست که بر اساس شعرهای کلاسیک ترانه بسرایند. امروز او در کلاسهایش هنر، چاپ سه بعدی، نویسندگی، نمایش و مهندسی هم درس می دهد و دانش آموزان آزادند هر چه دوست دارند خلق کنند. وی می گوید: «دانش آموز برای این که در زندگی موفق باشد باید یاد بگیرد که چطور پروژه ای را اداره کند، چطور با دیگران همکاری کند، چطور با انتقاد سازنده و حتی انتقاد مخرب روبرو شود. متأسفانه به بسیاری از دانش آموزان چنین آموزش هایی داده نمی شود.» منبع: euronews.com
حتما بخوانید: ۳۰ راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی
استفاده از روش گروهی در روش های فعال تدریس: بر اساس تحلیلی که از یک تحقیق به عمل آمده یک معلم معمولی در یک کلاس ۳۰ نفری به طور متوسط برای هر دانش آموز ۹۰ خط صحبت می کند و یا به تعبیر دیگر در یک کلاس ۳۰ نفری معلم هشت برابر دانش آموز متوسط فقط حرف می زند. اولین قدم در راه به حرف کشیدن بچه ها در کلاس ایجاد توازن و هماهنگی در تعالیم کلاس و موقعیت های آموزشی و تربیتی است. در مطالعه ای که بر روی ۱۰۰۰ دانش آموز ۱۳ تا ۱۷ ساله انجام گرفته است شوخ طبعی – جذاب کردن کلاس و تسلط بر موضوع درسی مهم ترین ویژگی هایی بودند که دانش آموزان برای معلمان خود فهرست کردند. ویژگی هایی که دانش آموزان بیش از همه به بدترین معلمان نسبت داده بودند عبارتند از : داشتن یک کلاس خسته کننده – عدم توضیح روشن مطالب و استثنا قائل شدن. مطالعه نمائید: بهترین استاد فیزیک کنکور نظام جدید و لیست ۲۰ دبیر خصوصی برتر فیزیک

 

روش تدریس حل مسئله
* فعالیت معلم: طرح مسئله، گروه بندی، دریافت سوال از دانش آموزان، تشخیص ویژگی های مسئله، مدیریت بحث گروهی در کلاس، جمع آوری اطلاعات و نتیجه گیری * اعتبار روش برای دانش آموز: این روش قدرت حل مسئله دانش آموزان را تقویت می کند. * جذابیت برای دانش آموزان: مسائل مطرح شده باید مورد علاقه ی دانش آموزان باشد و سبب تشویق و یادگیری گردد. * ویژگی منحصر به فرد این روش: کلیه دانش آموزان فعال هستند، زیرا کنجکاوی آن ها برانگیخته می شود. * شیوه ی اجرا: نوشتن موضوع و چالش موجود روی تابلو، بحث گروهی، ارائه سوال های جهت دار، جمع آوری اطلاعات و یادداشت کردن آنها و سرانجام نتیجه گیری * مقررات این روش تدریس: دانش آموزان باید مهم ترین مطالب را در دفتر یادداشت کنند و در جلسه بعد به پرسش های درسی پاسخ دهند. * جایگاه در فرایند یاددهی یادگیری: پرورش عادات صحیح تفکر در دانش آموزان، ایجاد شرایط مناسب برای اندیشیدن، تحریک و تشویق برای کسب مهارت صحیح تفکر * روش خلاقیت: دانش آموزان باید از تفکر و نیروی تفکر خویش بهره گیرند. معلم در یادگیرندگان رغبت و انگیزه ایجاد می کند. * روش حل مسئله و دانش آموزان خاص: در این روش کلیه دانش اموزان تحریک به سوال کردن می شوند، حتی دانش آموزان منزوی. * نقاط قوت این روش تدریس: تقویت روح تعاون، همکاری با روحیه آزاد منشی، یادگیری منطقی، ایجاد نگرش های مطلوب در دانش آموزان، تقویت مهارت هایی چون بحث – پژوهش – آزمایش – مطالعه و … * نقاط ضعف این روش تدریس: روش حل مسئله حوصله و بردباری زیادی را می طلبد. منبع: وبلاگ حکمت
این مقاله خوب را هم بخوانید: قیمت تدریس خصوصی ، هزینه کلاس خصوصی
حواس شاگردان را جمع کنید
روز اول تدریس به بچه‌ها بگویید چه رفتارهایی دارید که با دیگران متفاوت است؛ مثلاً اگر تکیه کلامی دارید و یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید ممکن است دانش آموزان برای شوخی و خنده از آن استفاده کنند به آن‌ها بگویید. مثلاً «بچه‌ها من خیلی آرام و شمرده حرف می‌زنم» یا «من عادت دارم هنگام سرو صدا با خودکار به میز بزنم.» گفتن این جملات از حواس پرتی شاگردان جلوگیری می‌کند و جلو استهزاء آنان را می‌گیرد. منبع: تبیان
بهترین روش تدریس کدام است؟
پس باید متوجه شده باشید که ما چیزی به عنوان بهترین روش تدریس نداریم و این خود معلم است که با توجه به موضوعات درسی، اهداف درسی، امکانات، توانایی و نیازهای دانش آموزان و مهارت های خود اقدام به انتخاب روش تدریس مناسب می کند و این روش برای دروس مختلف می تواند متفاوت باشد؛ حتی برای یک درس هم از انواع روش های تدریس می توان استفاده کرد. مهم این است که از روشی استفاده شود که مطالب به درستی به مخاطب منتقل شود. روش های تدریس به عنوان ابزاری جهت نیل به هدف های آموزشی هستند؛ برای انتقال مطالب به شاگردان، گاهی اوقات روش سخنرانی مفید است، گاهی اوقات روش ایفای نقش، گاهی پرسش و پاسخ، گاهی روش نمایشی، گاهی بحث گروهی، گاهی روش اکتشافی، گاهی روش آزمایشی و …؛ خیلی اوقات هم ترکیبی از این روش ها به کار می رود. مثال: در درس علوم یکی از بهترین روش ها، روش آزمایشی است؛ چرا که خود کودک درگیر مساله می شود و با راهنمایی های معلم به جواب مساله می رسد. گردش علمی نیز از دیگر روش هایی است که در آموزش علوم بسیار موثر است. منبع: پرسمان
در مقاله (ویژگی های معلم موفق از دیدگاه دانش آموزان) هم مطالب خوبی در زمینه نحوه تدریس موفق و موفقیت در تدریس ارائه شده است. هدف از این پژوهش بررسی ویژگی های معلم موفق از دیدگاه دانش آموزان است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان (سوم متوسطه دور دوم) در منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل می دهند.
پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: ۲۰ توصیه کلیدی برای خوب پول ساختن از کار تدریس خصوصی
توصیه هایی برای داشتن تدریس جذاب در کلاس خصوصی و گروهی
اگر در مدرسه یا دانشگاه کار تدریس را انجام می دهید و یا تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری را انجام می دهید، با در نظر گرفتن نکاتی می توانید تدریس جذابتری داشته باشید. شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که رفتار معلم در کلاس باید چگونه باشد و یا نحوه تدریس معلم در کلاس چگونه باشد بهتر است؟ معلم باید سعی کند با شاگردهای خودش با احترام رفتار کند و رابطه دوستانه ای را برقرار نماید. بهترین روش تدریس در دانشگاه یا مدرسه همین است که بهترین جو ممکن بر کلاس حاکم باشد. احترام دو طرفه در کلاس باعث می شود جذابیت درس هم بیشتر گردد. زدن مثال های عملی و واقعی و مشارکت دادن دانشجویان و دانش آموزان در ارائه درس هم می تواند به افزایش جذابیت تدریس کمک نماید. یکی از مهمترین اصول تدریس این است که استاد مطالب را از دیدگاه شاگردهای خودش ببینید و به گونه ای تدریس کند که سطح مطالب ارائه شده خیلی سخت و نامفهوم نباشد. بنابراین اگر سوال چگونه یک معلم زبان خوب باشیم؟ را دارید و یا برای سایر دروس می خواهید تدریس خوب و موفق داشته باشید نکاتی که در این مقاله گفته شد را مد نظر داشته باشید. با علاقه به کار تدریس بپردازید و تسلط خودتان را هر روز افزایش دهید. حتما بخوانید: بهترین معلم شیمی کنکور، لیست ۱۰ استاد خوب و فوق العاده تدریس خصوصی شیمی کنکور

Mission News Theme by Compete Themes.